دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:  نماز جمعه نصر در تهران دشمنان را مبهوت و مقهور میدان نرم خودش کرد و دوستان و آزادگان را مجذوب حقایق دین مبین اسلام کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دوره آموزشی استانی نظام جامع اندیشه اسلامی ویژه طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین قزوین برگزار شد گفت: مکتب مبین اسلام انسان را همانطور که شایسته است می سازد و انسان را به نقطه ای می رساند که فرشتگان غبطه به مقام او می خورند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: نظام جامع اندیشه اسلامی در سال ۱۳۵۳ از یک مسجد کوچک در بازار سرشور مشهد الرضا در غالب سخنرانی های حضرت آقا شروع شد که ژرفای معرفتی ایشان مردم و عموم و حتی فعالان اجتماعی را به پای صحبت های او می‌ کشاند و به آن گوش جان می سپردند تا الان که این رشد و تکامل نظام جامع اندیشه اسلامی به جایی رسیده است که در جهان بشریت، نگاه ها، ایده ها و چشم اندازه ها مبتنی بر نظام بحق اسلام و مبانی منطقی و فطری نجات بخش بشریت پیگیری می شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: چه کسی و با چه سرمایه و نظام رزمی و جنگی، عموم جهان بشریت را به یک خط رهنمون و به یک نقطه از تاریخ برساند که امروزه ما می بینیم که این نقطه واحد برای جامعه بشری و آزادگان عالم فراهم شده و یک منشأ هدایت جهانی است.

وی ادامه داد: یک حرکت مبتنی بر نظام جامع اندیشه اسلامی در نماز جمعه نصر در تهران، کاری کرد که دشمنان را مبهوت و مقهور میدان نرم خودش کرد و دوستان و آزادگان را مجذوب حقایق دین مبین اسلام کرد.

وی اظهار کرد: حیات طیبه ای که دین مبین اسلام به جامعه بشریت می دهد مثل آن حیاتی می شود که در برابر تمام قدرت ها بدون هیچ اسلحه ای در نماز جمعه نصر حاضر می شود علی رغم همه تهدیدها رهبر حکیم و شجاع و نترس جهان اسلام با تمام اقتدار آمدند و حتی تمام مستحبات را هم انجام دادند، رهبر معظم انقلاب در آنجا کوه مقاومت و امید بخشی بودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار داشت: افتخار مکتب اسلام به همین است که انسان را همانطور که شایسته اش هست و ظرفیتش را دارد می سازد و انسان را به نقطه ای می رساند که فرشتگان غبطه به مقام او می خورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی خاطر نشان کرد: طرح نظام اندیشه اسلامی بر دو محور اساسی متمرکز است اول دارای یک هسته ای که شیرازه تمام معارف به این هسته بر می گردد، دوم آن که این معارف تبدیل به یک طرح زندگی طیبه و رو به تکامل است که به عنوان یک ارمغان و محصول در خودش جای داده و هیچ مکتبی مثل مکتب دین مبین اسلام پویا نیست و تبیین و تعمیق این نظام جامع اندیشه اسلامی بر ما طلبه ها فرض است، برای اینکه شناخت دقیق و عمیق از مکتب حق اسلام ناب محمدی داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha